Rabu, 24 Februari 2010

MATLAMAT DAN MISI PENUBUHAN BESTARI.COMM

BESTARI.COMM  merupakan satu Program kerajaan negeri Terengganu dalam usaha untuk meningkatkan kesedaran teknologi ICT kepada penduduk setempat dari segenap lapisan masyarakat.

Dengan adanya BESTARI.COMM, sistem penyampaian maklumat secara dua hala antara kerajaan dan masyarakat hingga ke peringkat akar umbi akan berjalan dengan lancar dan berkesan.
Pada masa kini, penubuhan BESTARI.COMM telah bertambah dari 32 buah menjadi 46 buah di seluruh negeri Terengganu.
Ini menunjukkan kerajaan negeri Terengganu memandang serius tanggungjawab untuk memantapkan dan miningkatkan kesedaran teknologi ICT untuk melahirkan masyarakat yang berdaya saing selaras dengan konsep Islam Hadhari Terengganu bestari. BESTARI.COMM berperanan meningkatkan ilmu pengetahuan komuniti supaya mereka dapat menggunakan maklumat secara bijaksana untuk menangkis fitnah dan tohmahan yang boleh meruntuhkan sistem dan perpaduan di kalangan rakyat negeri ini dan negara Malaysia amnya.
Ejen perubahan yang dibangunkan oleh Kerajaan Negeri Terengganu ini sentiasa menitikberatkan kualiti kehidupan masyarakat pelbagai kaum di negari ini tidak kira sama ada dari aspek politik, sosial serta ekonomi.
Oleh itu, sistem pengurusan  BESTARI.COMM perlu diberi perhatian yang khusus dalam memastikan matlamat penubuhan serta visi dan misinya akan tercapai.
Sesungguhnya tidak dapat disangkal lagi BESTARI.COMM memikul tanggungjawab yang berat untuk membentuk rakyat Malaysia menjadi sebuah komuniti yang berpengetahuan, celik IT dan bestari bagi merealisasikan matlamat kerajaan untuk melahirkan masyarakat ulul albab.
Semoga misi  BESTARI.COMM untuk membentuk masyarakat yang bermaklumat dan bijaksana sejajar dengan wawasan negara amnya akan tercapai di masa hadapan.

1 ulasan:

  1. Betting on football in Arizona - JM Hub
    Betting on 보령 출장마사지 football in 의왕 출장마사지 Arizona · Betting on football in Arizona. · Live 전주 출장샵 betting · Online 충주 출장샵 live sports betting · Live Betting · Online 강릉 출장안마 Live

    BalasPadam